Andra uzņēmums ROAD FUSE šobrīd izstrādā viedos luksoforus, kurus iespējams iestatīt darbam, izmantojot viedtālruni vai datoru. Luksofori paredzēti, lai uzlabotu satiksmes plūsmu ceļu remontu laikā, samazinot gaidīšanas laiku pie aizliedzošā signāla gan satiksmes dalībniekiem, gan ceļu būvniecībā nodarbinātajam transportam. ROAD FUSE darbojas no 2019. gada un ir Kuldīgas biznesa inkubatora programmas dalībnieks.
JAUNĀ UZŅĒMĒJA PIEREDZE - ANDRA STĀSTS
LIELĀKAIS PRIEKS, VADOT SAVU BIZNESU
Šobrīd vēl neesam nonākuši līdz gatavam produktam, strādājam pie tā, lai tuvākajā laikā produkts nonāktu pie klientiem. Prieku dod katra mazā izdošanās un katras jaunās lietas paveikšana, katrs atzinīgs vārds un atsauksmes no potenciālajiem klientiem, kam interesē un kas sagaida mūsu produktu.
BIZNESA IDEJA
Strādājot algotu darbu un redzot, kā kolēģi, kas dodas pensijā, tiek aizstāti ar jauniem, nepamet sajūta, ka esi vien zobrats lielā mehānismā. Un rodas jautājums – vai arī es gribu tos 40+ gadus pavadīt algotā darbā un paļauties uz to, ka kaut kad saņemšu pensiju, ar ko “savilkt galus”. Nojausma par to, ka esošie luksofori pilsētās nestrādā pietiekami efektīvi, radās jau universitātē. Tad pētīju, kādi ir iespējamie labākie satiksmes optimizēšanas paņēmieni pilsētās, kur satiksmes regulēšanai izmanto luksoforus. Pēc studiju pabeigšanas, strādājot ceļu būvniecībā, nesapratu, kāpēc tās iekārtas, kas tiek izmantotas satiksmes regulēšanā ir lietošanā tik neērtas. Meklēju alternatīvas no citiem ražotājiem, taču neko tādu, kas varētu ievērojami uzlabot satiksmes vadību būvniecības laikā neatradu. Tā pamazām ideja noformējās pietiekami skaidri - sapratu, ka produkts jārada pašam. Tālāk jau palīdzēja Kuldīgas biznesa inkubators un Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūra (LIAA).
INFORMATĪVS ATBALSTS UZŅĒMĒJDARBĪBAS UZSĀKŠANAI
Par juridisko pusi visa informācija ir pieejama Uzņēmumu reģistra mājaslapā. Taču praktiskā puse – Kuldīgas Biznesa inkubators.
GRŪTĀKAIS UN SALĪDZINOŠI VIEGLĀKAIS BIZNESA UZSĀKŠANĀ
Viegli – piereģistrēt uzņēmumu, izdomāt uzņēmuma nosaukumu, piesaistīt LIAA finansējumu, ko piedāvā Biznesa Inkubators, saņemt ALTUM aizdevumu uzņēmuma attīstībai.
Grūti – kontrolēt un vadīt produkta izstrādi, atrast labākos speciālistus, atrast īsto informāciju, īstajā laikā. Parādīt klientam, ka tieši tavs produkts ir īstais, lai atrisinātu viņa problēmu.
FINANSIĀLS ATBALSTS BIZNESA UZSĀKŠANAI
Uzņēmumiem, kas vēlas radīt produktu, ir iespēja saņemt valsts finansējumu. Finansiālu atbalstu saņēmām no LIAA un Biznesa Inkubatora grantu un vaučeru veidā un no ALTUM aizdevuma veidā, jo ar LIAA atbalstu visu nevarējām nosegt. Protams, tika un tiek ieguldīti privātie līdzekļi.
MĀRKETINGA STRATĒĢIJA UN REKLĀMA
Esam sapratuši, ka mūsu gadījumā uzrunāt klientu (ceļu būves uzņēmumi vai ceļu būves aprīkojuma vairumtirgotāji) visefektīvāk ir tiekoties klātienē vai arī video konferences veidā.
Katrā ziņā, uzrunājot klientu tiešā veidā, nevis izmantojot reklāmas, jo mūsu produkts ir specifisks nozarei.
UZŅĒMUMA ATTĪSTĪBA UN NĀKOTNES IECERES
Plānojam tuvākajos mēnešos uzsākt ražošanu, lai mūsu produktu varētu piedāvāt klientiem, kuri jau ir izrādījuši interesi. Nākotnes plāni ir piedāvāt produktu tuvākajos eksporta tirgos (Baltija, Polija).
VAI BIZNESS ŠOBRĪD SNIEDZ PIETIEKAMUS IENĀKUMUS, LAI BŪTU VIENĪGAIS DARBS?
Vēl nesniedz pilnīgi nekādus ienākumus, bet strādājam, lai tas pavisam drīz notiktu.
UZŅĒMĒJAM BŪTISKĀKĀS UN NODERĪGĀKĀS RAKSTURA ĪPAŠĪBAS
NEATLAIDĪBA!
KAM PIEVĒRST UZMANĪBU SKOLAS UN STUDIJU LAIKĀ, JA PLĀNO VEIDOT SAVU UZŅĒMUMU?
Neuztvert mācības kā pienākumu, bet kā iespēju. Turpināt mācīties arī pēc skolu pabeigšanas, lasīt!
IETEIKUMI TOPOŠAJIEM JAUNAJIEM UZŅĒMĒJIEM
- “Turēt acis vaļā” un meklēt problēmas, kas ir cilvēkiem vai citiem uzņēmumiem, jo uzņēmējs būtībā risina citu problēmas, piedāvājot savu risinājumu/produktu un par to saņemot atlīdzību.
Motivācija ir ļoti svarīga! Sākumā ar motivāciju viss ir kārtībā, taču, arī manā gadījumā, kad gludi neiet gandrīz nekas, reizēm šķiet, ka varbūt vairs nevajag turpināt, motivācijas līmenis samazinās. Der atgādināt sev, kāpēc to dari un kādi ir potenciālie rezultāti, tam, ko dari.
- Prasīt padomu, nevis kuram katram, bet tieši uzņēmējiem, kam jau ir pieredze. Ja pat sfēras nesakrīt, bieži vien tā var saņemt ieteikumu - kontaktus, ar ko parunāt par interesējošo jautājumu. Reizēm īsa saruna palīdz rast risinājumu problēmai, ko esi centies atrisināt mēnešiem. Parasti cilvēki neatsaka, galvenais ir nekautrēties pajautāt!
- Noteikti iesaku griezties kādā no Biznesa Inkubatoriem. Pašam ir pieredze ar Kuldīgas Biznesa Inkubatoru, varu teikt tikai pašu labāko par inkubatora komandu, nekad neatteiks padomu, palīdzēs ar kontaktiem un savedīs kopā ar potenciālajiem klientiem.