Gaisa kuģu apkalpošanas aģents organizē un veic gaisa kuģu ielādi un izkraušanu, kā arī veic darbus uz perona, ielidojošo un izlidojošo gaisa kuģu apkalpošanai.

Gaisa kuģu apkalpošanas aģents darbā:

  • organizē, kontrolē un veic bagāžas, pasta un kravas apkalpošanu;
  • organizē un sagatavo darbam nepieciešamo perona tehniku gaisa kuģa sagaidīšanai un izkraušanai;
  • pārbauda nepieciešamās tehnikas un aprīkojuma gatavību darbam;
  • nodrošina visas nepieciešamās gaisa kuģu sagaidīšanas un pirms izlidošanas darbības saskaņā ar aviokompānijas prasībām;
  • sagatavo gaisa kuģi izstumšanai no stāvvietas un veic gaisa kuģa izstumšanas/vilkšanas darbus;
  • sadarbojas ar citu lidostas struktūrvienību un reisu apkalpošanā iesaistīto uzņēmumu darbiniekiem.

Darba aprīkojums:

dažāda tehnika un aprīkojums ielidojošo un izlidojošo gaisa kuģu apkalpošanai (bagāžas vilcēji, bagāžas rati, elektrības avoti, vilkšanas - stumšanas stieņi, vilkšanas - stumšanas traktori, pasažieru trapi u.c.); austiņas ausu pasargāšanai no trokšņiem; rācija; gaismu atstarojošs darba apģērbs.

Darba apstākļi

Gaisa kuģu apkalpošanas aģenta darbs norit āra apstākļos pie gaisa kuģiem. Darba vidi ietekmē troksnis un vibrācijas no gaisa kuģu dzinēju darbības. Speciālie kravu sūtījumi mēdz saturēt bioloģiski aktīvas, radioaktīvas un ķīmiskās vielas, kā arī pasažieri mēdz pārvadāt dzīvniekus, līdz ar to speciālās apmācībās tiek apgūts, kā šādas kravas ir jāapkalpo. Darbs notiek saskaņā ar maiņu grafiku.

Darba iespējas

VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" realizē gaisa kuģu apkalpošanas aģentu apmācību un, pēc tās veiksmīgas nokārtošanas, nodrošina ar darbu attiecīgajā amatā.

Rakstura īpašības un prasmes, lai labi veiktu darbu:

spēja strādāt komandā un sadarboties; spēja rīkoties neordinārās situācijās; analītiska domāšana; paškontrole; spēja strādāt spriedzes (stresa) apstākļos; precizitāte; darba plānošanas prasmes; laba fiziskā sagatavotība.
Publicēts 2021. gada 7. jūnijā