Tirdzniecības menedžeris darbā:
- pārdod uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumus, piesaista klientus;
- uztur kontaktus ar esošajiem klientiem un piesaista jaunus klientus: apmeklē viņus, informē par uzņēmuma produkciju, konsultē par klientiem iespējami labāko risinājumu;
- veido pārdošanas materiālus un prezentācijas;
- izstrādā piedāvājumus, kas atbilst gan klientu, gan uzņēmuma interesēm;
- pēta un pārzina attiecīgās nozares tirgu;
- iepazīst un pārzina potenciālos uzņēmuma klientus un konkurentus;
- izstrādā mārketinga plānu, budžetu un atbild par tā izpildi;
- meklē sadarbības partnerus, kontaktējas ar viņiem;
- veic klientu aptaujas par uzņēmumam interesējošiem jautājumiem;
- seko, lai klienti samaksātu rēķinus;
- sniedz vadībai pārskatus par mārketinga plāna izpildi.
Darba aprīkojums:
lieto datoru, projektoru, stacionāro un mobilo telefonu, biroja tehniku (kopēšanas aparātu, printeri u.c.); komandējumos izmanto arī auto vai citu transporta līdzekli.
Darba apstākļi:
strādā birojā, tiekas ar klientiem viņu uzņēmumos, dodas komandējumos; birojā strādā astoņu stundu darba dienu, komandējumos – ja nepieciešams, arī ilgāk; daudz sazinās pa telefonu; jāievēro saskarsmes kultūra; jābūt tolerantam un pretimnākošam, vienlaikus jābūt neatlaidīgam un jāprot pārliecināt; ja jāstrādā starptautiskā vidē, jārunā svešvalodās.
Darba iespējas:
var strādāt ražošanas, tirdzniecības vai pakalpojumus jomas uzņēmumos; var nodarboties arī ar individuālo komercdarbību, strādājot kā pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants.