Pirms darba uzsākšanas ir jāapseko lokomotīve, lai pārbaudītu, vai nav acīmredzami bojājumi. Īpašā uzmanība jāpievērš ritošajai daļai, jo tāpat kā jebkuram citam transportam, arī lokomotīvei tas ir viens no svarīgākajiem savienojumiem. Riteņu klaudzieni simtiem kilometru garumā pavada mašīnistu ikdienas darbā. Uz 12 stundām mašīnists Mārcis paliek viens ar lokomotīvi, dzelzceļa sliedēm un uzticēto kravu. Dīzeļmotora eļļas līmenis ir jāpārbauda pirms katra brauciena, tāpat kā visi citi šķidrumi, arī tosols, kompresora eļļa un degvielas daudzums bākās. Pneimobloks – svarīgākais iekārtu komplekss attiecībā uz lokomotīves un vagonu sastāva bremzēšanas sistēmu. Modernizētajās lokomotīvēs mašīnistam ir daudz augstāks komforta līmenis. Tas nozīmē, ka lokomotīves vadītājs nogurst mazāk un maksimālu uzmanību var veltīt ceļam. Novietojot lokomotīvi stāvēšanai depo, izmanto stāvbremzi. Manevru lokomotīve paredzēta darbam stacijās, formējot vilcienu sastāvus. Manevru lokomotīvēs mašīnistam ir nodrošināta 360 grādu apkārtnes pārskatāmība. Pirms un pēc brauciena lokomotīves vadītājam obligāti tiek pārbaudīta alkohola klātbūtne izelpā. Pirms un pēc brauciena ir jāparakstās par lokomotīves atslēgu, brauciena reģistrācijas atmiņas kartes, rācijas un bezkontakta bukšu temperatūras mērīšanas termometra saņemšanu un nodošanu. Publicēts 2021. gada 29. septembrī