Avionikas tehniķa galvenie instrumenti – programmēšanas bloki jeb datori ar dažādām programmatūrām. Datorus savieno ar gaisa kuģa elektrosistēmām, lai veiktu pārbaudi, atjaunotu programmatūru, atrastu problēmu un to novērstu. Gaisa kuģi pieslēdz ārējai elektroapgādei. Programmēšanas bloks dod iespēju arī pilnībā nomainīt gaisa kuģa vadības sistēmu. Mūsdienu gaisa kuģiem vadi un kabeļi netiek remontēti, bet gan bojājumu gadījumā nomainīts viss kabeļu saišķis. Īpaša uzmanība jāpievērš kabeļu apvalkiem un to stiprinājumu vietām, jo tajās visbiežāk var rasties bojājumi. Pēc zināma nolidoto stundu skaita lidmašīna tiek novietota angārā, lai veiktu pilnu tās pārbaudi, tai skaitā visu datorizēto un elektrisko sistēmu stāvokli. Konkrētajā gadījumā gaisa kuģa flizelāžu sabojāja putns, bet izjaukta tiek visa pilota kabīne, lai pārliecinātos, ka trieciens nav sabojājis kādu no elektriskajām sistēmām. Drošības apsvērumu dēļ tiek pārbaudīts viss, ko varēja ietekmēt trieciens. Arī saziņa starp pilotu kabīni ar stjuartēm var "uzkārties", tad jautājums jārisina ar dažādām programmatūrām. Tas, kas mašīnai darbojas mehāniski, piemēram, durvju atvēršana, gaisa kuģim ir elektriski. Kontaktvietu un kabeļu stāvokļa vizuāla novērtēšana jāveic rūpīgi, kas prasa daudz laika, jo vienā lidmašīnā kopumā ir kilometriem vadu. Bremžu darbība tiek kontrolēta elektroniski. Gaisa kuģim ir apmēram desmit pieslēgšanās vietas, kur katra atbild par savu sistēmu. Pat bagāžas nodalījuma durvīs ir elektronika un datorsistēmas. Avionikas tehniķa darba lauks kļūst arvien plašāks, jo mehānika arvien biežāk tiek aizstāta ar elektroniku. Avioniķis apbruņojies ar saviem galvenajiem darba instrumentiem – diviem programmēšanas blokiem, kā arī programmatūrās dažādās datu krātuvēs, dodas inspicēt gaisa kuģi, kuram jādodas reisā. Publicēts 2021. gada 28. janvārī