Viesu uzņemšanas dienesta speciālists uzņem un apkalpo viesus, veic rezervāciju apstiprināšanu un viesu reģistrāciju, informē viesus par pakalpojumiem viesnīcā un ārpus tās.
Viesu uzņemšanas dienesta speciālists darbā:
- apstiprina viesnīcā viesu pieprasījumus un rezervē viņiem istabas;
- reģistrē viesus, kad viņi ierodas, sagatavo reģistrācijas kartes;
- iedala istabas, ņemot vērā viesu vēlmes, programmē istabu atslēgas;
- sniedz informāciju esošajiem un potenciālajiem viesiem pa telefonu, izmantojot internetu u.tml.;
- pieņem viesu lūgumus pamodināt viņus noteiktā laikā un paveic to;
- pārzina un informē viesus par pakalpojumiem un pasākumiem viesnīcā un ārpus tās;
- nepieciešamības gadījumā pasūta viesiem taksometru;
- sagatavo viesiem rēķinus un pieņem maksājumus;
- risina konflikta un problēmu situācijas;
- ievēro noteikumus par viesu informācijas neizpaušanu.
Darba aprīkojums:
izmanto datoru, printeri, kopējamo aparātu u.c. biroja tehniku, kancelejas piederumus, mobilo un fiksēto tālruni; lieto dažādas specializētas datorprogrammas (piemēram, rēķinu izrakstīšanas, viesnīcas rezervācijas u.tml.); strādā ar kases un kredītkaršu aparātiem; valkā formas tērpu un piespraudi ar vārdu.
Darba apstākļi:
darbs stāvot kājās, maiņās, arī brīvdienās, svētku dienās un naktīs; bieži jāstrādā spriedzes apstākļos (sevišķi tūrisma sezonā); pastāvīga saskarsme un komunikācija ar cilvēkiem arī svešvalodās; jāuztur laipnības un viesmīlības gaisotne, iespējama konfliktsituāciju risināšana; jāievēro lietišķā etiķete.
Darba iespēja:
var strādāt viesnīcās, viesu mājās, moteļos.