Informācijas tehnoloģiju (IT) atbalsta speciālists sniedz tehnisku palīdzību kolēģiem un risina problēmas darba procesā, kas saistītas ar informācijas tehnoloģijām. 
IT atbalsta speciālists pārstāv bankas darbības jomu Informācijas tehnoloģijas (IT) un dati.

IT atbalsta speciālists darbā:

  • palīdz kolēģiem risināt ar IT saistītas problēmas darba procesā;
  • sniedz tehniskās konsultācijas;
  • reģistrē un risina ar IT saistītus jautājumus;
  • sadarbojas ar citām IT organizācijas komandām;
  • attīsta problēmu risināšanas prasmes;
  • gūst pieredzi un pilnveido zināšanas IT jomā;
  • rosina jaunas idejas darba uzlabošanai.

Darba apstākļi un aprīkojums

IT atbalsta speciālistam darba aprīkojumā ietilpst dators ar vairākiem monitoriem, specializēta programmatūra, diagnostikas un piekļuves rīki uzņēmuma IT sistēmām un datubāzēm, telefons un austiņas. Ņemot vērā tehnoloģiju straujo attīstību, darba process iekļauj arī prasmju un zināšanu nemitīgu pilnveidi. IT atbalsta speciālistiem ir attālināta darba iespējas, kritiskās situācijās var būt izsaukumi ārpus darba laika.

Darba iespējas

IT atbalsta speciālisti ir nepieciešami gan publiskā, gan privātā sektorā. Piemēram, valsts iestādēs, finanšu, ražošanas, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos IT atbalsta speciālisti nodrošina nepārtrauktu un efektīvu iekšējo IT sistēmu darbību, novēršot radušās problēmas, apmācot darbiniekus tehnoloģiju lietošanā un nodrošinot datu drošību. 

Rakstura īpašības, prasmes un kompetences, lai labi veiktu darbu

  • Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas (sadarbībai ar ārvalstu kolēģiem, kā arī iekšējo dokumentu un rīku lietošanai).
  • Proaktīva attieksme un vēlme palīdzēt citiem.
  • Spēja ātri pieņemt lēmumus.
  • Ātra mācīšanās un spēja strādāt ar lielu informācijas apjomu.
  • Vēlme nemitīgi pilnveidoties.
  • Zināšanas un pieredze IT jomā (ierasti tiek uzskatīta par priekšrocību).

Ieteikumi no profesijas pārstāvju darba pieredzes

Karjeras uzsākšana IT atbalsta jomā nav saistīta tikai ar tehnisku problēmu risināšanu, tā ir arī iespēja palīdzēt cilvēkiem mācīties izmantot tehnoloģijas. Lai palīdzētu citiem orientēties digitālajā pasaulē, darbā ļoti būtiskas ir problēmu risināšanas prasmes un pacietība. Pieņem izaicinājumus, jo katrs no tiem ir iespēja mācīties un augt!

 

Informācija sagatavota sadarbībā ar AS "Swedbank".
Uzzini vairāk par darba un prakses iespējām AS "Swedbank" - Kick start your career in Latvia | Swedbank.

Publicēts 2025. gada 13. maijā
Foto no AS “Swedbank” arhīva