Katra vagona tehniskai stāvoklis sistemātiski tiek pārbaudīts. Katrs ritenis, katra bukse un citas vagona detaļas tiek uzmanīgi aplūkotas un novērtēts to stāvoklis. Uzmanība tiek pievērsta arī pašam vagonam, ne tikai tā ritošajai daļai. Lai varētu apskatīt kontrolei pakļautās detaļas, ir jāzina vagona uzbūve no A līdz Z. Bojātas un nolietotas detaļas var izraisīt smagas avārijas. Lai pārliecinātos, vai riteņu nodilums ir atbilstošs normām, tiek izmantoti speciāli mērinstrumenti. Ritošās daļas viens no vājākajiem punktiem ir bukses – mērot to temperatūru nosaka, vai bukse ir labā darba kārtībā. Uzskatāms piemērs, kā var tikt bojāti riteņi – šāds ritenis nedrīkst doties ceļā. Mācību kabinetā meistars apmāca vagonu apskatītājus (remontētājus). Meistars iemāca jaunajiem vagonu apskatītājiem (remontētājiem) visu par vagonu un ritošās daļas uzbūvi. Nodiluma pakāpes noteikšanai tiek izmantoti specifiski mērinstrumenti. Šādu riteņu bojājumu ir viegli pamanīt, taču ir arī mazāki defekti, kas liedz turpmāk izmantot esošo riteni. Lai kļūtu par vagonu tehniskās apkopes meistaru, ir jāiegūst atbilstoša izglītība. Tehniķim zināma darba laika daļa jāpavada arī pie datora, dokumentējot vagonu apskates rezultātus un plānojot turpmākos darbus. Specifiskie mērinstrumenti, kas ļauj noteikt, vai nodilumi un bojājumi atbilst noteiktajiem kritērijiem un konkrētā detaļa turpmāk ir ekspluatējama. Publicēts 2021. gada 12. martā