Pirms lidojuma stjuartes tiekas ar gaisa kuģa kapteini, lai pārrunātu lidojuma plānu. Lidmašīnas virtuves daļā tiek pārbaudīts vai viss darbojas un ir piegādāti ēdieni un dzērieni. Stjuartiem paredzētajā sēdvietā ir pastiprinātas drošības jostas, jo kritiskās situācijās vissvarīgākais, lai stjuarts paliktu darbspējīgs un varētu palīdzēt pasažieriem. Pirms lidojuma stjuartiem ir jāpārbauda viss aprīkojums. Lidmašīnā ir ļoti daudz skapīšu, kurus pasažieri nepamana, bet tajos glabājas vajadzīgas lietas, tostarp pirmās palīdzības sniegšanai nepieciešamais. Visiem bagāžas nodalījumiem ir jābūt atvērtiem un stjuartam jāpārliecinās, ka tajos nav atstātu priekšmetu. Jaunajās Airbus lidmašīnās instrukcija, kā rīkoties ārkārtas gadījumā, tiek rādīta monitoros, kas izvietoti pie katras krēslu rindas. Stjuartam ir jāpārliecinās, ka tie visi darbojas. Datorsistēmā atrodama stjuartiem noderīga informācija. Lidmašīnā stjuartu pārziņā ir dažādi priekšmeti un tehnoloģijas, kas palīdz ārkārtējās situācijās. Saziņa ar pilotiem notiek pa telefonu. Sistēmā lasāma un atrodama komfortablam lidojumam nepieciešamā informācija. Jaunajās lidmašīnās arī stjuartiem ir sava datorsistēma. Ja lidmašīna atrodas tālākā stāvvietā, tad apkalpes komandu līdz tai ved autobuss. Stjuartiem līdzi ir čemodāns ar personīgajām lietām, jo dažkārt nākas nakšņot citu valstu viesnīcās. Pandēmijas laikā stjuartiem jāizsniedz pasažieriem sejas maskas. Pirms ieceļošanas Latvijā stjuarti pārliecinās, ka visi pasažieri aizpildījuši anketu ar apliecinājumu, ka, ierodoties Latvijā, ievēros valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus. Stjuartes galvenais uzdevums ir darīt visu, lai pasažieri būtu drošībā un lidojums būtu patīkams piedzīvojums. Publicēts 2020. gada 29. oktobrī