Ar aviāciju Aleksandrs ir pazīstams kopš bērnības – viņa tēvs ir aviācijas radio inženieris. "Airbus A220" ir moderna lidmašīna ar integrētām mūsdienu tehnoloģijām. Viens no informācijas avotiem par lidmašīnas tehnisko stāvokli ir pati lidmašīna, kas nepārtraukti apkopo informāciju un nosūta to uz serveriem. Lidmašīnā tiek apkopota pilnīgi visa informācija – uz zemes datorā ir redzams, kuru pogu un kad pilots ir nospiedis. Kopumā lidmašīnā ir desmitiem kilometru vadu un kabeļu un visiem ir jābūt ideālā kārtībā. Lidmašīna nav automašīna, kura var apstāties ceļmalā, ja kaut kas salūzt, tāpēc aviācijas speciālisti savu darbu paši pārbauda vairākkārt. Šasijas ir viena no svarīgākajām lidmašīnas sastāvdaļām un jaunajai "Airbus A220" lidmašīnai arī šeit ir ļoti daudz elektronikas. Lidmašīna aprīkota ar neskaitāmiem datu devējiem un kopumā apkopo un nosūta apmēram 5000 dažādu parametru. Lidmašīnā nav vienas vietas, kur apkopotas visas sistēmas – tās ir izvietotas dažādās vietās un savstarpēji savienotas. Avioniķis atbild par to, lai visas datorsistēmas, elektronika un elektriskās sistēmas gaisa kuģim būtu kārtībā. Avionikas inženiera darbs pamatā norit ofisā, taču dažkārt nākas apskatīt lidmašīnu arī klātienē. Tā sauktā melnā kaste novietota aiz durvīm lidmašīnas astes daļā, jo tā avārijās parasti cieš vismazāk. Melnā kaste nemaz nav melna, bet gan oranža, lai to vieglāk atrast. Turklāt kastes ir divas – viena ieraksta balsis, bet otra ieraksta lidmašīnas datus. Visi rīcības protokoli konkrētām situācijām ir aprakstīti manuāļos jeb rokasgrāmatās, kas vēl arvien ir pieejami arī papīra formātā. Publicēts 2021. gada 19. februārī