Galerija - Krāšņu un kamīnu mūrnieks Ieskats Latgales Industriālā tehnikuma krāšņu un kamīnu mūrnieku programmas audzēkņu mācību darbnīcā Ieskats Latgales Industriālā tehnikuma krāšņu un kamīnu mūrnieku programmas audzēkņu mācību darbnīcā Ieskats Latgales Industriālā tehnikuma krāšņu un kamīnu mūrnieku programmas audzēkņu mācību darbnīcā Mūrēšanas darbu apguves process. Ar ķelli nepieciešamais javas daudzums tiek vienmērīgi uzklāts uz virsmas, nodrošinot pietiekamu saķeri ķieģeļu nostiprināšanai Mūrēšanas darbu apguves process. Uz virsmas uzklātā java rūpīgi jānolīdzina, lai tā vienmērīgi noklātu ķieģeļa virsmu Mūrēšanas darbu apguves process. Rūpīga javas izlīdzināšana nodrošina labu saķeri un novērš gaisa kabatu vai tukšu vietu veidošanos Mūrēšanas darbu apguves process. Uz ķieģeļu apakšējās un gala virsmas pirms novietošanas paredzētā vietā var uzklāt nelielu javas slāni, tas palīdz aizvērt vertikālās un horizontālās šuves, nodrošinot ciešu saķeri ar blakus esošajiem ķieģeļiem Ķieģeļi mūrēšanas procesā jāliek precīzi un līdzeni, lai neizkustinātu iepriekš iemūrētos ķieģeļus. Šuvēm jābūt vienāda biezuma, kas nodrošina gan konstrukcijas izturību, gan estētisku izskatu Virsmas līdzenuma pārbaude, lai pārliecinātos, ka mūrējums kopumā ir līdzens un precīzs Māris Kupčs ir sertificēts krāšņu podnieka amata meistars ar vairāk kā 20 gadu darba pieredzi. Māris mūrē visa veida kamīnus, krāsnis, pavardus, dūmeņus un maizes krāsnis, restaurē podiņkrāsnis Podiņkrāsns restaurācijas / pārbūves process Kapara un misiņa detaļas podiņkrāsns restaurācijas procesā tiek apklātas, lai tās nonosmērētu un uz tām nepaliktu pirkstu nospiedumi Podiņkrāsns restaurācijas process Zviedrijā, izmantojot 200 gadus vecus krāsns podiņus Zviedrijas modeļa podiņkrāsnīm raksturīgi, ka to daļa ir integrēta sienā, piemēram telpas stūrī Izjaucot podiņkrāsni, lai to restaurētu / pārbūvētu, podiņi obligāti ir jāsanumurē, jo nedrīkst sajaukt podiņu secību Žāvēšana mūrēšanas procesā sacietina saistvielu (mālu) un izvada mitrumu no krāsns konstrukcijas 20. gs. sākumā Latvijā ražota podiņkrāsns Latvijā ražotajām podiņkrāsnīm ir raksturīgi tumšie toņi Kronis podiņkrāsnij ir arī estētisks elements. Kroņa dizains bieži vien atspoguļo to laikmetu un stilu, kurā krāsns tika izgatavota Ļoti sarežģīta un laikietilpīga ir brīvstāvošas podiņkrāsns pārbūve par stūra podiņkrāsni Brīvstāvoša podiņkrāsns pirms pārbūves Brīvstāvošā podiņkrāsns pārbūvēta par stūra podiņkrāsni Brīvstāvošai podiņkrāsnij ir noteikts pamats un slodzes sadalījums. Pārbūvējot to par stūra krāsni, mainās ne tikai ārējā forma, bet arī iekšējā nesošā struktūra un dūmvadu sistēmas izvietojums Podiņkrāsns ar iebūvētu čuguna kurtuvi Podiņkrāsns ar integrētu čuguna kurtuvi ir mūsdienu tehnoloģiju izmantošana, lai kurināšnas process būtu efektivāks, drošāks un ērtāks lietošanā Senāk podiņkrāsnis ar grezni dekorētiem kroņiem bija arī bagātības un statusa simbols, norādot īpašnieka rocību Podiņkrāsnij pirms restaurācijas starp podiņiem redzamas atstarpes. Pēc podiņkrāsns restaurācijas un pārbūves tiek novērstas šīs atstarpes un atjaunots krāsns estētiskais izskats, kā arī funkcionalitāte Podiņkrāšņu meistari darba procesā bieži sadarbojas ar restauratoriem Vēsturiskās podiņkrāsnis ir cietušas laika gaitā – podiņiem ir robi, iedauzījumi, bojātas glazūras vai krāsojums Restauratori specializējas šo keramikas elementu atjaunošanā, reizēm pat izgatavojot precīzas bojāto podiņu replikas Restauratori atjauno arī podiņkrāšņu bojātos vai izbalējušos gleznojumus Podiņkrāsns meistars veic restaurēto podiņu pareizu iestrādāšanu krāsnī Podiņkrāsns siltuma skapis, kurā var turēt ēdienu, lai tas ilgāk saglabātos silts Publicēts 2025. gada 21. jūlijā